Visconti Opera review, top vulpen van Italiaans design

Visconti Opera Vulpen

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Visconti Opera, nieuwkomer op de markt

We weten dat de beste sportauto’s in Duitsland worden gemaakt, maar dat de Italiaanse sportauto’s meer tot de verbeelding spreken. Dat geldt eigenlijk ook voor vulpennen. Nu de kwaliteit ook steeds beter wordt kan het feest beginnen. Italiaanse vulpennen zijn bellissimo. Italiaanse ontwerpen zijn meer gedurfd, wijken af van doorsnee ronde vormen, hebben meer kleur en maken gebruik van unieke materialen, een goed voorbeeld hiervan is een vulpen van lavasteen. Visconti is een nieuwkomer op de vulpenmarkt en is opgericht in 1988. Meer dan andere fabrikanten heeft Visconti respect voor de hoogtijdagen van de vulpen, het interbellum tussen de twee wereldoorlogen. Regelmatig laat Visconti zich inspireren door de mooiste vulpennen die er ooit gemaakt zijn zoals de Visconti Manhattan geïnspireerd op de Vacumatic van Parker. Ook maakt Visconti veel gebruik van materialen die in de jaren dertig werden gebruikt zoals celluloid. Visconti produceert veel verschillende soorten vulpennen in verschillende prijsklassen. Er zijn verschillende typen die goed betaalbaar zijn, maar ze produceren ook technologisch en kunstmatige hoogstandjes die in het hogere segment vallen.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Hoe schrijft een Visconti Opera?

Visconti Opera penpuntDe Visconti Opera is een pen die om de paar jaar nieuw wordt vormgegeven door Visconti. Hij schrijft prima. De Opera is een unieke pen omdat hij vierkant is, maar wel afgerond op de hoeken. Daarom ligt de vulpen prima in de hand zonder dat de hoeken vervelend zijn of zeer doen aan de hand. In het dagelijks gebruik heb je eigenlijk niet eens door dat de pen vierkant is. Het fijne aan een vierkante pen is dat hij niet van de tafel af kan rollen, dat gebeurt toch vaker dan je denkt. Het voorste deel waar je de vulpen met je vingertoppen beetpakt is gelukkig wel rond en daarom geschikt voor mensen die de wijsvinger boven de penpunt plaatsen als ook voor mensen die de wijsvinger tegenover de duim plaatsen. De penpunt van de Visconti Opera is gemaakt van goud en schrijft goed. Je kunt de penpunt in verschillende maten en vormen krijgen. De meeste penpunten zijn stevig en gemaakt voor dagelijks schrijfwerk en handtekeningen zetten. Voor schoonschrijfwerk en kaligrafie moet je of een speciale penpunten bestellen of beter nog, een andere vulpen kopen waarvan de punten flexibeler zijn.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”2591″ img_size=”full”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

Visconti Opera Master Silver Dust

[/vc_column_text][vc_column_text]

Online verkrijgbaar voor € 620,-

Het vullingssysteem van een Visconti Opera

Visconti Opera dopDe Visconti Opera maakt gebruik van een cartridge vullingssysteem waar je ook een converter in kunt zetten. De clip is origineel en geïnspireerd op de Ponte Vecchio, de bekende middeleeuwse brug over de Arno in Florence. Omdat de clip niet echt erg strak staat kunt je de pen niet op alle mogelijke manieren vervoeren. Het beste is dus in een pennenkoker of in je tas.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Geschreven door Albert

Albert is een fanatieke vulpennen verzamelaar. Op zijn zolderkamer in een rustig deel van Noord-Brabant zijn daarom naast enkele honderden vulpennen ook een flink aantal boeken te vinden over het onderwerp. Albert is een echte "penthousiast" als het gaat om mooie en bijzondere vulpennen. Naast schrijven voor deze blog is een goed boek lezen een van zijn favoriete bezigheden in zijn vrije tijd.